Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Ανοιχτή Επιστολή Προς Γονείς (Που Αγωνίζονται Και Αγωνιούν)


Αγαπητοί γονείς,

οι βασικές επιλογές μας για την εκπαίδευση των παιδιών μας, θέλουμε – και πρέπει – να εντάσσονται σε ένα πλαίσιο που χαρακτηρίζεται από…

Νομιμότητα ή Παρανομία;

«Οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί δεν επιτρέπεται να διδάσκουν σε ιδιωτικά σχολεία ή φροντιστήρια ή κέντρα ξένων γλωσσών, όπως επίσης απαγορεύεται η παράδοση ιδιαίτερων μαθημάτων. Η παράβαση των παραπάνω συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα».

Σύμφωνα, λοιπόν, με το άρθρο 13, παράγραφος 9, του Νόμου 3528/2007 η παράδοση ιδιαίτερων μαθημάτων από τους καθηγητές των δημόσιων σχολείων:
·         Συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα για το οποίο μπορεί να επιβληθεί μέχρι και η ποινή της οριστικής παύσης.
·         Επισύρει φυλάκιση μέχρι τρία έτη.

Προσέξτε: Η παράδοση ιδιαίτερων μαθημάτων από διορισμένους καθηγητές, απαγορεύεται, ανεξάρτητα από το φορολογικό αδίκημα που συντελείται (μη έκδοση αποδείξεων παροχής υπηρεσιών).

Από εκεί και πέρα, πάρα πολλοί άλλοι, μη διορισμένοι «εκπαιδευτικοί», διαπράττουν το αδίκημα της μη έκδοσης παραστατικών, για τα χρήματα που λαμβάνουν κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα σε χιλιάδες Έλληνες μαθητές. Το αδίκημα αυτό διαπράττεται καθημερινά με την ανοχή των γονέων και, υπό τις παρούσες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, συνιστά απαράδεκτη, σχεδόν αντικοινωνική, συμπεριφορά. Ο λόγος είναι απλός: Η σημερινή (άδικη, σχεδόν ανάλγητη) φορολόγηση των εισοδημάτων μας δεν θα γίνει ποτέ δίκαιη, αν ο καθένας από εμάς, σε προσωπικό επίπεδο, δεν φροντίσει να είναι συνεπής και έντιμος στις συναλλαγές και στις υποχρεώσεις του.

Όμως, εκτός από τη σοβαρή οικονομική διάσταση του θέματος, υπάρχει και άλλη μία, ίσως ακόμα σημαντικότερη: Πώς είναι δυνατόν, δήθεν για το καλό των παιδιών μας, να τα «εκπαιδεύουμε» από την εποχή της εφηβείας τους σε γκρίζες, αθέμιτες και παράνομες συναλλαγές;

Αν πιστεύετε ότι το ιδιαίτερο μάθημα είναι το καλύτερο για το παιδί σας, κάντε το. Κάντε το όμως σε ένα καθεστώς διαφάνειας και νομιμότητας. Επιλέξτε νόμιμους, ελεγχόμενους, πιστοποιημένους επαγγελματίες και απαιτείστε να παίρνετε απόδειξη για κάθε ευρώ που πληρώνετε.

Η περιβόητη «σωτηρία» – η σωτηρία η δική μας, η σωτηρία των παιδιών μας και η σωτηρία της Πατρίδας μας – περνάει (και) από τα δικά μας χέρια. Ίσως δε, αν κρίνουμε με βάση την, όπως διαχρονικά αποδεικνύεται, τραγική ανικανότητα των πολιτικών μας ταγών, να περνάει κυρίως μέσα από αυτά…

 πηγη  Μ.Αμοιραδάκης π.πρόεδρος Οεφε

Οι φοιτητές... ξαναγυρίζουν στο λύκειο Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011 Εξορμήσεις και ενημέρωση σε όλα τα σχολεία της χώρας πραγματοποιούν οι φοιτητές των υπό κατάληψη σχολών, επιχειρώντας να σχηματίσουν κοινό μέτωπο με μαθητές και εκπαιδευτικούς εναντίον του νόμου-πλαισίου. Ο αριθμός των σχολείων που βρίσκονται υπό κατάληψη έχει αυξηθεί θεαματικά από την προηγούμενη εβδομάδα και ανέρχονται πλέον σε 626. Αντιθέτως, οι καταλήψεις σχολών έχουν μειωθεί σε 102. Φοιτητές-μέλη του Συντονιστικού Γενικών Συνελεύσεων και Καταλήψεων Αθήνας κατά τις ενημερωτικές τους δράσεις προς τα σχολεία επιχειρούν ενίσχυση του αγώνα τους και καλούν τους μαθητές σε συμπόρευση. Σε ορισμένες από τις σχολικές μονάδες, πάντως, όπου αποφασίζεται κατάληψη φαίνεται να σημειώνονται έκτροπα κυρίως από την πλευρά διευθυντών οι οποίοι, υπό το φόβο της αξιολόγησης, απειλούν μαθητές με την παρέμβαση εισαγγελέα ή της ομάδας ΔΙΑΣ όπως συνέβη, σύμφωνα με καταγγελίες, σε λύκεια του Περιστερίου και της Αγ. Παρασκευής. Την Τετάρτη σε σχολείο της ίδιας περιοχής καθηγητής προπηλάκισε μαθητή. Η ΟΛΜΕ, απ' την πλευρά της, καταγγέλλει βιαιοπραγίες εις βάρος μαθητών σε σχολεία στο Γαλάτσι και στην Αργυρούπολη. Ομως τα προβλήματα των μαθητών παραμένουν. Και καθώς φαίνεται, δύσκολα θα επιλυθούν από την επιχείρηση «εκκαθάριση στα σχολεία» που παράγγειλε η υπουργός ή από την παρέμβαση εισαγγελέων στα κατειλημμένα κτίρια, ύστερα από εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ι. Τέντε. «Οι μαθητές δεν χρειάζονται ενημέρωση από εμάς για να δουν ότι δεν έχουν βιβλία. Ο νόμος-πλαίσιο άλλωστε τους αφορά άμεσα» τονίζει η Γεωργία Διαμαντόγιαννη, φοιτήτρια του ΕΜΠ, η οποία συμμετείχε στην ενημερωτική εξόρμηση στο υπό κατάληψη 4ο Λύκειο Περιστερίου. «Σε πολλές συνελεύσεις σχολείων τίθενται συχνά ζητήματα όπως τα χαράτσια που φτάνουν στις οικογένειες, οι άνεργοι γονείς, η φοροεπιδρομή στα νοικοκυριά που με τη σειρά της συμπιέζει τους μαθητές. Φέτος, η κρατική χρηματοδότηση προς τις σχολικές επιτροπές μειώθηκε στο 1/3 της περσινής» υποστηρίζει ο Κώστας Παπαγεωργίου, φοιτητής Βιολογίας και μέλος του Συντονιστικού Καταλήψεων των σχολών. Στα σχολεία της Νέας Φιλαδέλφειας ο προϋπολογισμός για τα λειτουργικά έξοδα από 270 χιλ. ευρώ μειώθηκε σε 90 χιλ. «Στο Περιστέρι υπάρχουν χιλιάδες αιτήσεις ανέργων στον ΟΑΕΔ, σε πολλά σπίτια έχουν ήδη κόψει τη ΔΕΗ και η εικόνα ανθρώπων που ψάχνει στα σκουπίδια γίνεται ολοένα συχνότερη. Ταυτόχρονα, στο πανεπιστήμιο δεν υπάρχει πια πτυχίο αλλά ατομικός φάκελος προσόντων. Οι πιστωτικές μονάδες αρχίζουν να μετράνε από το γυμνάσιο-λύκειο, όπου ένα αριστείο ή βραβείο θα μετράει ως μονάδα. Αυτόν τον άκρατο ανταγωνισμό θα τον βιώνουμε από τα μαθητικά χρόνια» τονίζει ο Νικόλας Καβακλής, μαθητής του 4ου Λυκείου Περιστερίου. «Δεν θέλουμε συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων, μείωση της χρηματοδότησής τους, κατάργηση των δωρεάν βιβλίων, μεταφορά των εξόδων στους γονείς, φάκελο του μαθητή, μειώσεις διδακτικού προσωπικού, κατάργηση του ασύλου» προσθέτει. Στις καταλήψεις προσέρχονται καθημερινά από τις έξι το ξημέρωμα μέχρι τις δύο το μεσημέρι περίπου εκατό παιδιά και μέχρι 20 άτομα κοιμούνται μέσα στο σχολείο. «Μας λένε ότι κλείνουμε τα σχολεία. Τους λέμε ότι τα σχολεία τα κλείνει η Διαμαντοπούλου. Θέλουμε τους καθηγητές μαζί μας. Τα παιδιά στις γενικές συνελεύσεις βάζουν αιτήματα και για τους μισθούς των καθηγητών» υποστηρίζει ο Ορέστης Καττής, μαθητής Α' λυκείου του ίδιου σχολείου. Το Συντονιστικό Σχολείων Περιστερίου εξέδωσε πλαίσιο διεκδικήσεων, όπου τονίζεται ότι «το "νέο σχολείο" της κ. Διαμαντοπούλου εγκαινιάστηκε χωρίς βιβλία, ενώ με θράσσος η ίδια ανακοινώνει ότι το μάθημα μπορεί να γίνει με dvd και φωτοτυπίες!» Με το μέτωπο φοιτητών, μαθητών συντάσσονται και 25 από τους 32 συλλόγους ΔΕΠ -πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα πανεπιστημιακών δασκάλων-, οι οποίοι σε πανελλαδική συνάντηση απέρριψαν κατηγορηματικά το νόμο-πλαίσιο για τα πανεπιστήμια. Σε ανακοίνωσή τους καλούν μεταξύ άλλων τους πρυτάνεις να μην εκδώσουν διαπιστωτική πράξη για τον ορισμό των οργανωτικών επιτροπών και διαμαρτύρονται έντονα για τη νέα μείωση των δημόσιων δαπανών για τα πανεπιστήμια που επί της ουσίας ακυρώνουν τη λειτουργία τους. Οπως αναφέρουν, «το πραγματικό δίλημμα δεν είναι "ανοικτά ή κλειστά πανεπιστήμια" αλλά συναίνεση ή αντίσταση στην πλήρη κατάρρευση του δημόσιου, δωρεάν και δημοκρατικού πανεπιστημίου που επέρχεται μέσα σπό την εφαρμογή του νέου νόμου».