Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2011-ΕΚΘΕΣΗ 

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ-ΕΚΦΡΑΣΗ



         - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Πώς κατανέμουμε τον χρόνο των 3 ωρών


Ας αρχίσουμε με τη βασική παραδοχή ότι ο χρόνος που έχουμε στη διάθεσή μας στις Εξετάσεις είναι 3 ώρες, δηλαδή 180 λεπτά.

Η πρώτη λύση προτείνει την ακόλουθη κατανομή:
1.      30 λεπτά για την Περίληψη
2.      100 λεπτά (1 ώρα και 40 λεπτά) για την Έκθεση
3.      50 λεπτά για τη Θεωρία
Μπορούμε βέβαια να διαφοροποιήσουμε τη διάρκεια συγγραφής της Έκθεσης αυξάνοντάς την κατά 10 λεπτά. Θα πρέπει όμως να θυμόμαστε ότι αυτά τα 10 λεπτά πρέπει να αφαιρεθούν από τον χρόνο της Περίληψης και τον χρόνο της Θεωρίας. Οπότε, έχουμε:
1.      25 λεπτά για την Περίληψη
2.      110 λεπτά (1 ώρα και 50 λεπτά) για την Έκθεση
3.      45 λεπτά για τη Θεωρία
Υπάρχει και τρίτη λύση:
1.      40 λεπτά για την Περίληψη
2.      140 λεπτά (1 ώρα και 40 λεπτά) για την Έκθεση
3.      40 λεπτά για τη Θεωρία.

Ποια από τις λύσεις αυτές μπορούμε να επιλέξουμε;

Απόλυτη απάντηση δεν υπάρχει. Επιλέγουμε τη λύση που αρμόζει στις προσωπικές μας δυνατότητες και στις συνθήκες κάτω από τις οποίες έχουμε μάθει να αντιμετωπίζουμε την Περίληψη, την Έκθεση και τη Θεωρία. Αν, για παράδειγμα, έχουμε συνηθίσει να ολοκληρώνουμε την Περίληψη σε 35 έως 40 λεπτά, θα ήταν προτιμότερη η τρίτη λύση. 

Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι  ακόμη και σ' αυτή την περίπτωση η διάρκεια οργάνωσης της Περίληψης ή της Θεωρίας ή της Έκθεσης μπορεί να μεταβληθεί εξαιτίας των απαιτήσεων του κειμένου, των ερωτήσεων ή του θέματος της Έκθεσης.

Πάντως, όποιες και αν οι απαιτήσεις των εξετάσεων ή ο βαθμός δυσκολίας  των ερωτήσεων, του κειμένου ή του θέματος της έκθεσης, καλό είναι να έχουμε εξοικειωθεί (κατά τη διάρκεια των διαγωνισμάτων προετοιμασίας) με τα χρονικά όρια που προτείναμε στις λύσεις που προηγήθηκαν.

Αξιοποιώντας μάλιστα τις απλές οδηγίες για την Περίληψη, μπορείτε να την ολοκληρώσετε σε μικρότερο χρονικό διάστημα.


Με ποια σειρά απαντάμε στις ερωτήσεις


Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει μοναδική απάντηση σ' αυτή την ερώτηση.
Ας αρχίσουμε λοιπόν με τρεις  βασικές προϋποθέσεις:
1.      Διαβάζουμε όλες τις ερωτήσεις!
2.      Θυμόμαστε ότι τα χρονικά διαστήματα για την Περίληψη, τη Θεωρία και την Έκθεση είναι σαφή και σχεδόν ανελαστικά.
3.      Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξετε μια δοκιμασμένη  σειρά με την οποία απαντάτε ―υπό τον όρο ότι έχει αποφέρει θετικά αποτελέσματα.
Έχοντας γράψει αρκετά οργανωμένα διαγωνίσματα κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας σας, θα έχετε εντοπίσει  σε ποιες ερωτήσεις χρειάζεστε περισσότερο από τον προβλεπόμενο χρόνο και σε ποιες απαντάτε γρήγορα και αποτελεσματικά.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου, είναι ανάγκη βέβαια να διαβάσετε όλες τις ερωτήσεις.
Ακολουθώντας λοιπόν τις οδηγίες της καθηγήτριας ή του καθηγητή σας, η τελική απόφαση είναι αποκλειστικά δική σας.

Αν όμως αισθάνεστε ότι η 3η προϋπόθεση δεν σας προσφέρει επαρκή βεβαιότητα,  μπορούμε να σας προτείνουμε μερικά σενάρια. 

Σας θυμίζουμε και πάλι ότι δεν πρέπει να υπερβούμε τη διάρκεια που απαιτείται για την Περίληψη, την Έκθεση και τη Θεωρία.

Σενάριο 1
1.      Περίληψη
2.      Έκθεση
3.      Θεωρία
Σενάριο 2
1.      Περίληψη
2.      Β1 (ανάπτυξη περιόδου σε παράγραφο ή σχολιασμός άποψης)
3.      Έκθεση
4.      Υπόλοιπη θεωρία
Σενάριο 3
1.      Περίληψη
2.      Έκθεση
3.      Β1  (ανάπτυξη περιόδου σε παράγραφο ή σχολιασμός άποψης)
4.      Υπόλοιπες ερωτήσεις Θεωρίας με προτεραιότητα στις ερωτήσεις που γνωρίζουμε καλύτερα.

Γιατί πρέπει να διαβάσουμε όλες τις ερωτήσεις!


Το φαινόμενο

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται όλο και πιο συχνά το εξής φαινόμενο:
Οι υποψήφιοι δεν διαβάζουν ―αρνούνται να διαβάσουν―  όλες τις ερωτήσεις που καταγράφονται στο φύλλο των Εξετάσεων!

"Προσωρινή Περιφερειακή Τύφλωση"

Η  δικαιολογία που προβάλλουν δεν φαίνεται βάσιμη: Δε θέλουν "να αγχωθούν", όπως λένε, διαβάζοντας μια ερώτηση που πιθανόν δε γνωρίζουν.

Οπότε, για να μην καταβληθούν συναισθηματικά, επιβάλλουν στην όρασή τους ένα είδος "προσωρινής περιφερειακής τύφλωσης", ώστε το βλέμμα τους να μη συναντήσει την επόμενη ή τις επόμενες ερωτήσεις.

Παρ' όλο που η τακτική αυτή δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική, πολλοί υποψήφιοι την υιοθετούν, ακόμη κι αν γνωρίζουν ότι διατρέχουν τον κίνδυνο να συναντήσουν ερωτήσεις που αρνήθηκαν να διαβάσουν και οι οποίες  θα απαιτήσουν περισσότερο χρόνο ή πιο καθαρό μυαλό για την αντιμετώπισή τους.

Η λύση

Αν λάβουμε υπόψη ότι οι Εξετάσεις δεν δοκιμάζουν μόνο τις γνώσεις αλλά και την ωριμότητα των υποψηφίων, η μόνη λύση στο ζήτημα αυτό είναι:
Διαβάζουμε όλες τις ερωτήσεις, για να γνωρίζουμε εξαρχής ποιες είναι οι πιθανές που θα συναντήσουμε, πώς θα οργανώσουμε το χρόνο μας και ―κυρίως― ποια όπλα θα επιστρατεύσουμε για να τις αντιμετωπίσουμε. 

Τι προσέχουμε στις λεξιλογικές ερωτήσεις


Συνώνυμα και αντώνυμα

Παρ' όλο που δεν έχουν διατυπωθεί σαφείς οδηγίες προς τους διορθωτές και τους μαθητές για τον τρόπο αντιμετώπισης των λεξιλογικών ερωτήσεων, τα μέχρι σήμερα δεδομένα των Εξετάσεων μάς βοηθούν να συνάγουμε το συμπέρασμα ότι στο θέμα των συνωνύμων και των αντωνύμων είναι προτιμότερο να διαβάζουμε τα συμφραζόμενα προκειμένου να εντοπίσουμε ποιες λέξεις θα επιλέξουμε.

Σχηματισμός προτάσεων με βάση συγκεκριμένες λέξεις

Σ' αυτού του είδους την ερώτηση, αποφεύγουμε να σχηματίσουμε απλές προτάσεις οι οποίες περιέχουν απλώς τη λέξη που μας έδωσαν.

Με την ερώτηση αυτή, ο διορθωτής προσπαθεί να ελέγξει αν γνωρίζουμε τη σημασία της λέξης και τη δυνατότητά μας να τη χρησιμοποιήσουμε στο κατάλληλο γλωσσικό περιβάλλον.
1.      Αμφιλεγόμενη: Αυτός ο άνθρωπος ήταν μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα.
2.      Αμφιλεγόμενη: Καθώς αρκετοί  τον επαινούσαν για την τιμιότητά του και άλλοι τον κατηγορούσαν για καταχρήσεις, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ήταν μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα.
Το παράδειγμα (1) δεν αποκαλύπτει αν γνωρίζουμε τη σημασία της λέξης που χρησιμοποιήσαμε.

Το παράδειγμα (2), χωρίς να δίνει ορισμό της λέξης "αμφιλεγόμενη", δείχνει ότι ο υποψήφιος έχει κατανοήσει τη σημασία της. 


Πώς απαντάμε στις ερωτήσεις της Θεωρίας


Σε ερωτήσεις που ελέγχουν τη γνώση μας σχετικά με τη Θεωρία του σχολικού βιβλίου, οι μονολεκτικές απαντήσεις δεν είναι οι πλέον ικανοποιητικές.

Αποφεύγουμε τις ατεκμηρίωτες απαντήσεις

Σε ερώτηση που ζητά να εντοπιστούν οι μέθοδοι πειθούς σε μία παράγραφο, δεν αρκεί να απαντήσουμε, για παράδειγμα: "Οι μέθοδοι πειθούς είναι η επίκληση στη λογική και η επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη".

Αυτού του είδους η απάντηση είναι ατεκμηρίωτη. Δεν καταφεύγει σε καμιά αιτιολόγηση που να αποδεικνύει ότι ο υποψήφιος γνωρίζει πραγματικά το αντίστοιχο κεφάλαιο της θεωρίας του σχολικού βιβλίου για το οποίο ρωτήθηκε.

Τεκμηριώνουμε τις  απαντήσεις μας

Είναι προτιμότερο να οργανώνουμε τις απαντήσεις μας ―σε ανάλογες ερωτήσεις― προσπαθώντας να τις τεκμηριώσουμε, ανεξάρτητα από το αν ζητείται ή όχι.



Οι εξετάσεις, ανεξάρτητα από τη βαθμίδα στην οποία στην οποία διεξάγονται (Γυμνάσιο ή Λύκειο, ενδοσχολικές ή Πανελλαδικές) κατ' αρχάς προϋποθέτουν ότι έχουμε διαβάσει. Το ρήμα αυτό (διαβάσει) συνοδεύεται συνήθως από το κοπιαστικό ―στην ακοή του και μόνο κουραζόμαστε― επίρρημα "πολύ".

Η μεθοδικότητα

Η επιτυχία όμως δεν εξαρτάται τόσο από τον αριθμό των ωρών που αφιερώνουμε σε ένα βιβλίο ή σε ένα μάθημα. Εξαρτάται κυρίως από την ποιότητα, τη μεθοδικότητα και την οργάνωση του διαβάσματος.

Σ' αυτό συνίσταται η μεθοδικότητα: Δεν συνεχίζουμε στην επόμενη σελίδα ή στο επόμενο κεφάλαιο, αν δεν έχουμε αποσαφηνίσει ότι γνωρίζουμε καλά όσα προηγούνται. 

Επίμονο και συστηματικό διάβασμα

Αυτό σημαίνει ότι το επίμονο και συστηματικό διάβασμα:
·         αναδεικνύει τις δυνατότητές μας
·         μας οπλίζει με μεθοδικότητα στην αντιμετώπιση των θεμάτων
·         μας απαλλάσσει από το ανεξέλεγκτο και διαβρωτικό άγχος
·         μας παρέχει οργανωμένη εικόνα του γνωστικού υλικού στο οποίο εξεταζόμαστε
·         επιτρέπει την πρωτότυπη σκέψη όποτε αυτή απαιτείται
·         ενισχύει την ευελιξία μας στη λήψη γρήγορων αποφάσεων
·         μας τροφοδοτεί με αισιοδοξία
·         αποδεικνύει την ωριμότητά μας
·         αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία μας

Το διαιτολόγιο των υποψηφίων


ΝΑΙ στην ποικιλία τροφίμων. Προσπαθήστε να καταναλώνετε τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων, όπως δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, ψάρια, πουλερικά και άπαχο κρέας, και μην αποκλείετε κανένα τρόφιμο από τη διατροφή σας.

ΝΑΙ στα μικρά και συχνά γεύματα, τα οποία κατανέμονται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ο εγκέφαλος έχει ανάγκη από άμεσα διαθέσιμη τροφή –κυρίως τροφή πλούσια σε υδατάνθρακες. Αντίθετα, μεγάλα γεύματα επιβαρύνουν την καρδιά, μειώνοντας την παροχή αίματος και κατ' επέκταση οξυγόνου στον εγκέφαλο.

ΝΑΙ στο πρωινό. Έχει διαπιστωθεί ότι η κατανάλωση πρωινού αυξάνει την πρόσφατη μνήμη, ενώ η απόδοση των παιδιών στο σχολείο είναι καλύτερη όταν καταναλώνουν πρωινό στο σπίτι.

ΝΑΙ στα φρούτα και τα λαχανικά, που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά και μαγνήσιο.

ΝΑΙ στα 2-3 γαλακτοκομικά ημερησίως, όπως το γάλα και το γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, που είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

ΝΑΙ στα λιπαρά ψάρια (π.χ. σολομός, σκουμπρί, σαρδέλες), αλλά και στα καρύδια, καθώς τα Ω3 λιπαρά οξέα που περιέχουν προστατεύουν τον εγκέφαλο από την καταστροφή των κυττάρων.

ΝΑΙ στον καφέ με μέτρο. Η καφεΐνη που περιέχεται τόσο στον καφέ όσο και σε αναψυκτικά τύπου Cola, το τσάι και η σοκολάτα, δραστηριοποιεί τις λειτουργικές μονάδες του εγκεφάλου που ελέγχουν την προσοχή και τη μνήμη. Μέτρια κατανάλωση αυτών των τροφίμων συμβάλλει στη βελτίωση της ικανότητάς να θυμόμαστε.

ΝΑΙ στην άσκηση. Οποιαδήποτε μορφή ήπιας αθλητικής δραστηριότητας είναι ωφέλιμη για τον εγκέφαλο, αφού βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και αυξάνει την οξυγόνωση του εγκεφάλου μας.

ΟΧΙ στις τροφές πλούσιες σε κορεσμένα λίπη και χοληστερόλη, όπως τα κόκκινα κρέατα, τα γλυκά, τα τηγανητά και οι έτοιμες τροφές (κρουασάν, τυρόπιτες, ντόνατς, junk food κ.ά.).

ΟΧΙ στις υπερβολικές ποσότητες αλατιού και κυρίως στο αλάτι που περιέχεται στα έτοιμα τρόφιμα, όπως πατατάκια, αλατισμένοι ξηροί καρποί κλπ. Προτιμήστε ανάλατους ξηρούς καρπούς, φρέσκα και ξερά φρούτα.

ΟΧΙ στην κατάχρηση αλκοολούχων ποτών.

ΟΧΙ στο κάπνισμα.

ΟΧΙ στις εξαντλητικές δίαιτες, αφού στερούν από τον οργανισμό μας βασικά θρεπτικά συστατικά.
 

ΔΗΜΟΣΙΟ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ

Φροντιστηριακα ΝΈΑ

Δημόσιο Φροντιστήριο

Ποια είναι, σήμερα, τα συστατικά της προοδευτικής και ποια αυτά της συντηρητικής σκέψης;

Ποιος είναι, σήμερα, δεξιός και ποιος αριστερός;
Και γιατί πρέπει να μας νοιάζει;

Και, για να μιλήσουμε, χωρίς ταμπέλες, επί της ουσίας...
Τι είναι αυτό που χρειαζόμαστε και πρέπει να το διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού;
Τι είναι αυτό που μας είναι άχρηστο και πρέπει να το πετάξουμε στα σκουπίδια;

Γράφοντας τούτες τις γραμμές, αισθάνομαι ότι κολυμπώ σε βαθιά νερά, με σωστικά μέσα  φτιαγμένα από γνήσια αλλά παλιά υλικά, τα οποία δεν ξέρω πια αν - και πόση - ανταπόκριση μπορούν να έχουν, σ` αυτούς τους παράξενους και δύσκολους καιρούς της ιδεολογικής επικράτησης του άναρχου, άκρατου, ανάξιου και χρεοκοπημένου κρατισμού.
Όμως, για να είμαι ειλικρινής, δεν με νοιάζει. Όχι από ηρωισμό, ούτε από αδιαφορία, αλλά γιατί νοιώθω πως, σ` αυτήν τη σημαντική  συζήτηση, δεν κράτησα ποτέ τίποτα για τον εαυτό μου. Ως δάσκαλος, ως εργαζόμενος, ως επιχειρηματίας, ως ενεργός πολίτης, που τα έχει δώσει και τα έχει χάσει όλα από καιρό, έχω την πολυτέλεια να συνδιαλέγομαι μαζί σας με την άνεση και την ελευθερία του ανθρώπου που δεν έχει πια τίποτα να στερηθεί - άρα και τίποτα να φοβηθεί...

Ζητώ συγγνώμη από εσάς που με διαβάζετε συχνά, γιατί θα επαναλάβω τον εαυτό μου: Οι έννοιες του δημόσιου και του κρατικού δεν ταυτίζονται.
Δημόσιο αγαθό είναι κάθε αξία που, από τη στιγμή που παράγεται, διαχέεται ελεύθερα στην κοινωνία και την ωφελεί στο σύνολό της.

Πολλά χρόνια τώρα, διευθύνω ένα δημόσιο φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης, ένα από τα πολλά που υπάρχουν στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στον κόσμο.
Δεν θα επαναλάβω εδώ τους ηλίθιους χαρακτηρισμούς με τους οποίους με έχουν "στολίσει" οι μικροί και μεγάλοι - αλλά πάντα βολεμένοι - πελάτες του κομματικού κράτους, στο οποίο έχω την αγωνία να είμαι πολίτης. Εξάλλου, η αναπαραγωγή της ηλιθιότητας και της υποκρισίας, κατά κάποιον ακούσιο αλλά σχεδόν αναγκαστικό τρόπο, σε υποχρεώνει να τις μοιράζεσαι...

Το πρόβλημα όλων αυτών των "ειδικών", "ερευνητών", "αναλυτών"... είναι ότι το μυαλό τους δεν μπορεί να χωρέσει, πώς γίνεται ένας άνθρωπος να επιλέγει να ζει έντιμα, αξιοποιώντας τη δημιουργικότητά του, έξω από τις στείρες και αναχρονιστικές δομές του διεφθαρμένου κράτους που οι ίδιοι προβάλλουν και υπηρετούν.
Δεν προσπαθώ να τους πείσω για τίποτα - ακόμα και για κάτι απελπιστικά αιθεροβάμονες τύπους σαν κι εμένα, ο ελπιδοφόρος ρομαντισμός έχει τα όριά του...
Τους προτείνω μόνο να αναρωτηθούν: Μήπως η ταύτιση των εννοιών του "δημόσιου" και του "κρατικού" ήταν ο καταλύτης που δημιούργησε το γραφειοκρατικό τέρας που, καταρρέοντας, πήρε μαζί του καλές ιδέες και όμορφα οράματα; Μήπως η μαζική ισοπέδωση των ανθρώπων - πολιτών στην προκρούστεια κλίνη του ανίκανου μα παντοδύναμου κράτους, μετέτρεψε την πιο τρυφερή και ανθρώπινη πολιτική σκέψη, σε απρόσωπη κι απάνθρωπη διαχείριση;

Τι χρειαζόμαστε λοιπόν - και πρέπει να το διαφυλάξουμε, και τι μας είναι άχρηστο και βλαπτικό;
Πώς ορίζεται η πρόοδος και πώς η οπισθοδρόμηση;

Θα προτείνω κάτι ακόμα: Ελάτε στο (δημόσιο) φροντιστήριο που διευθύνω, κόκκινοι, πράσινοι, γαλάζιοι (ναι, κατ` απαίτηση της πελατείας, υπάρχουν κι αυτοί...), σύντροφοι. Καταγράψτε τα πάντα. Μετρήστε έσοδα και έξοδα, αξιολογήστε το με όποιον τρόπο και με όσο αυστηρά κριτήρια θέλετε. Ρωτήστε τους μαθητές, τους γονείς, την κοινωνία... Τον λαό, αυτόν τον λαό που τόσο πολύ ισχυρίζεστε ότι σέβεστε και υπολογίζετε...
Μετά, πάρτε το. Δημεύστε το, κρατικοποιήστε το, κοινωνικοποιήστε το... όπως θέλετε να το πείτε, τέλος πάντων. Και, μετά, μετρήστε τα πάντα για μία ακόμα φορά. Αξιολογείστε πάλι, τόσο το οικονομικό, όσο και το εκπαιδευτικό του αποτέλεσμα. Ξαναρωτήστε τους πάντες. Αφουγκραστείτε ξανά τον λαό.

Αν τα τεχνοκρατικά στοιχεία και η κοινωνία σας πουν ότι το κρατικό μοντέλο δούλεψε καλύτερα, θα το κρατήσετε. Δεν θα απαιτήσω τίποτα, δεν θα ασκήσω κανένα ένδικο μέσο, δεν θα διεκδικήσω κανένα δικαίωμα νομής ή κατοχής.
Αν, όμως, τα αποτελέσματα της αξιολόγησής σας και η κοινωνία σας πουν ότι προτιμούν το μοντέλο της ιδιωτικής διεύθυνσης, τότε θα μου το επιστρέψετε (έστω και στο χάλι που θα το έχετε καταντήσει...).

Και μετά θα σκάσετε.
Θα σκάσετε και θα σκεφτείτε.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ

Τα βιβλία που θα διδαχθούν στο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ το νέο σχολικό έτος - Ολες οι αλλαγές





  ΕΤΟΣ  2011 -  2012                    Γ Ε Ν Ι Κ Ο   Λ Υ Κ Ε Ι Ο                                                1η   ΣΕΛΙΔΑ

 Α/Α  ΚΩΔΙΚΟΣ            ΤΙΤΛΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ                   ΤΑΞΗ    Α/Α   ΚΩΔΙΚΟΣ             ΤΙΤΛΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ                          ΤΑΞΗ


Α’ ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 


 

Γ’ ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 


1. 
2211201
Ορθόδοξη Πίστη & Λατρεία
1
57.             
2211321
Θέματα Χριστιανικής Ηθικής



2. 
2211202
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
1
58.             
2211322
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
3

3. 
2211228
Γλωσσικές Ασκήσεις
1
59.             
2211333
Έκθεση έκφραση  
3

4. 
2211226
Λεξικό Λογοτεχνικών όρων + ΓΥΜΝΑΣΙΟ
1
60.             
2211542
Θουκυδίδη Περικλέους Επιτάφιος  Μετάφραση
3

5. 
2211220
Έκφραση Έκθεση
1
61.             
2211342
Θουκυδίδη Περικλέους Επιτάφιος
3

6. 
2211203
Αρχαίοι  Έλληνες  Ιστοριογράφοι
1
62.             
2211551
Ιστορία του Νεότερου & Σύγχρονου Κόσμου
3

7. 
2211020
Αρχαίοι  Έλληνες  Ιστοριογράφοι (ΦΥΛΛΑΔΙΟ)
1
63.             
2211325
Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής
3

8. 
2211204
Εγχειρίδιο γλωσσικής διδασκαλίας
1
64.             
2211326
Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής Λύσεις Ασκήσεων
3

9. 
2211205
Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής + ΓΥΜΝ
1
65.             
2211327
Φυσική
3

10.    
2211206
Συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής
1
66.             
2211329
Φυσική Λύσεις
3

11.    
2211207
Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου  
1
67.             
2211330
Βιολογία
3

12.    
2211208
Άλγεβρα 
1
68.             
2211239
Κοινωνιολογία                                   
3

13.    
2211209
Άλγεβρα Λύσεις των ασκήσεων
1
69.             
2211240
Κοινωνιολογία  Τετράδιο Εργασιών                                 
3

14.    
2211212
Φυσική                                      
1


ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ)


15.    
2211215
Φυσική Λύσεις
1
70.             
2211341
Αρχαία Ελληνικά - Φιλοσοφικός Λόγος
3

16.    
2211216
Χημεία                                    
1
71.             
2211343
Νεοελληνική Λογοτεχνία           + Επιλογής Θετικής 
3

17.    
2211219
Χημεία Λύσεις
1
72.             
2211344
Λατινικά
3

18.    
2211021
Βιολογία
1
73.             
2211345
Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας
3

19.    
2211210
Ευκλείδεια Γεωμετρία                                 **
1,2


ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ)


20.    
2211211
Ευκλείδεια Γεωμετρία Λύσεις των ασκήσεων **
1,2
74.             
2211351
Μαθηματικά                             + Τεχνολογικής
3


 

Β’ ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

75.             
2211352
Μαθηματικά Λύσεις                 + Τεχνολογικής
3

21.    
2211251
Χριστιανισμός & Θρησκεύματα
2
76.             
2211353
Φυσική                             + Τεχνολογικής
3

22.    
2211252
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
2
77.             
2211356
Φυσική Λύσεις  + Τεχνολογικής
3

23.    
2211271
Έκφραση Έκθεση
2
78.             
2211357
Χημεία                 
3

24.    
2211254
Σοφοκλέους Τραγωδίαι – Αντιγόνη - Φιλοκτήτης
2
79.             
2211360
Χημεία Λύσεις 
3

25.    
2211267
Ιστορία του Μεσαιωνικού και του Νεότερου Κόσμου
2
80.             
2211361
Βιολογία
3

26.    
2211255
Άλγεβρα
2


ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ  ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ)  1ΟΣ ΚΥΚΛΟΣ


27.    
2211256
Άλγεβρα  Λύσεις των ασκήσεων
2
81.             
2211371
Χημεία 
3

28.    
2211257
Φυσική                                     
2
82.             
2211372
Χημεία Λύσεις
3

29.    
2211260
Φυσική Λύσεις
2
83.             
2211373
Βιοχημεία                                   
3

30.    
2211261
Χημεία                                   
2
84.             
2211375
Βιοχημεία Λύσεις
3

31.    
2211264
Χημεία Λύσεις
2
85.             
2211376
Ηλεκτρολογία
3

32.    
2211265
Βιολογία
2

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ   (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ)  2ΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

 


33.    
2211011
Πολιτική & Δίκαιο
2
86.             
2211377
Ανάπτυξη Εφ σε Προγρ/κό Περιβάλλον 
3



ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ  (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ)

87.             
2211378
Τετράδιο     >>          >>   >>      >>          
3

34.    
2211281
Ρητορικά κείμενα
2
88.             
2211379
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
3

35.    
2211282
Λατινικά
2

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

 


36.    
2211283
Λατινική Γραμματική
2
89.             
2211391
Τεχνολογία Υπολογ/ικών Συστημάτων και Λειτ. συστήμ          
3

37.    
2211550
Αρχές Φιλοσοφίας
2
90.             
2211392
Τετράδιο    >>            >>   >>      >>               >>
3

38.    
2211285
Ανθολόγιο Αρχαϊκής Λυρικής Ποίησης
2
91.             
2211393
Τεχνολογία και Ανάπτυξη
3



ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ   (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ)

92.             
2211394
Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
3

39.    
2211291
Μαθηματικά * *                          +  Τεχνολογικής
2
93.             
2211395
Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Λύσεις
3

40.    
2211292
Μαθηματικά Λύσεις **               +  Τεχνολογικής
2
94.             
2211396
Στατιστική  
3

41.    
2211293
Φυσική **                                  + Τεχνολογικής
2
95.             
2211397
Στατιστική  Λύσεις   
3

42.    
2211296
Φυσική  Λύσεις**                      + Τεχνολογικής
2
96.             
2211398
Ιστορία της Τέχνης 
3

43.    
2211297
Χημεία
2
97.             
2211399
Λογική: Θεωρία και Πρακτική
3



ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ)

98.             
2211400
Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας
3

44.    
2211300
Τεχνολογία επικοινωνιών
2
99.             
2211401
Προβλήματα Φιλοσοφίας
3


 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

 

100.           
2211402
Αρχές Λογιστικής       
3

45.    
2211301
 Κοινωνική & Πολιτική Οργάν. στην Αρχ. Ελλάδα 
2
101.           
2211403
Τεχνικό Σχέδιο  Τεύχος Β΄   
3

46.    
2211302
Χημεία                                                       
2
102.           
2211404
Αρχιτεκτονικό Σχέδιο  
3

47.    
2211305
Χημεία Λύσεις**  + Θετικής            
2
103.           
2211405
Στοιχεία Γεωπονίας και Αγροτική Ανάπτυξη
3

48.    
2211306
Γραμμικό Σχέδιο                  
2
104.           
2211406
Βιομηχανική Παραγωγή και Ενέργεια 
3

49.    
2211307
Νεότ. Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία
2
105.           
2211407
Πολυμέσα – Δίκτυα               
3

50.    
2211308
  Αρχές Περιβαλλοντικών Επιστημών
2
106.           
2211408
Τετράδιο Πολυμέσα – Δίκτυα         
3

51.    
2211309
  Στοιχεία Αστρ. & Διαστημικής
2
107.           
2211409
Εφαρμογές Λογισμικού          
3

52.    
2211310
Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών
2
108.           
2211410
Τετράδιο Εφαρμογών Λογισμικού           
3

53.    
2211312
Θέματα Ιστορίας                       
2





54.    
2211313
Διαχείριση φυσικών πόρων       
2


  


55.    
2211314
Τεχνικό Σχέδιο τεύχος Α΄           
2





56.    
2211315
Βιολογία                                     
2




































***   ΜΑΥΡΟ ΧΡΩΜΑ = ΑΝΑΤΥΠΩΣΗ (ΙΔΙΟ ΜΕ ΠΕΡΥΣΙ)       ΚΟΚΚΙΝΟ ΧΡΩΜΑ = ΠΟΛΛΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ (ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΠΕΡΥΣΙΝΟ)   ΜΠΛΕ ΧΡΩΜΑ = ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ