Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012


  πηγη  Edu4u Admin

«Νοικοκύρεμα» στην εκπαίδευση
 
Την πλήρη αναδόμηση των κεντρικών υπηρεσιών, κατάργηση των γραφείων εκπαίδευσης και συγχωνεύσεις διευθύνσεων περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Μείωση, που αγγίζει σχεδόν το 60%, των διοικητικών υπηρεσιών της εκπαίδευσης, προβλέπει πρόταση του υπουργείου Παιδείας -στο πλαίσιο του νόμου για τη συνολική αναδιάρθρωση της Δημόσιας Διοίκησης- η οποία κατατέθηκε στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

«Η αλλαγή αυτή είναι επιβεβλημένη, ώστε η διοίκηση 15.500 σχολικών μονάδων (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια), 41 ΑΕΙ και 60 ερευνητικών κέντρων, εκατοντάδων δομών ιδιωτικής εκπαίδευσης, και δια βίου μάθησης, αλλά και η εποπτεία εκατοντάδων ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ, καθώς και η διοίκηση 230.000 μόνιμων δημοσίων υπαλλήλων που υπάγονται άμεσα στο υπουργείο Παιδείας να προσαρμοστεί στο σύγχρονο περιβάλλον διακυβέρνησης και να γίνει πιο αποτελεσματική, και πιο αποδοτική», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας.
Το σχέδιο νόμου μεταξύ άλλων προβλέπει:
1 Την πλήρη αναδόμηση των κεντρικών υπηρεσιών με την ένταξη στην κεντρική δομή τριών αυτοτελών Γενικών Γραμματειών, την κατάργηση των 2 από τις 4 Ειδικές Γραμματείες, τον δραστικό περιορισμό των διευθύνσεων από 59 σε 30, των τμημάτων από 212 σε 126 και των ανεξάρτητων γραφείων από 16 σε 3.
2 Τα γραφεία εκπαίδευσης καταργούνται, ενώ οι 116 διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα λειτουργούν υπό ενιαία διεύθυνση. Τα 363 Γραφεία Εκπαίδευσης, Γραφεία Φυσικής Αγωγής και Γραφεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα 58 Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, τα 58 ΚΕΔΔΥ, τα 79 Κέντρα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, εντάσσονται και λειτουργούν ως υπηρεσίες των Διευθύνσεων σε επίπεδο νομού.
«Νοικοκύρεμα» στην εκπαίδευση
3 Οι 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις παραμένουν ως βασική διοικητική δομή σε επίπεδο περιφέρειας, με αυξημένες αποκεντρωμένες αρμοδιότητες.
4 Στο υπουργείο Παιδείας, με τις υπαγόμενες σε αυτό Γενικές Γραμματείες έχουμε:
  • τον περιορισμό των Γενικών και Ειδικών Γραμματειών από 9 σε 4
  • τον περιορισμό των Διευθύνσεων και Τμημάτων από 271 σε 156, με αντίστοιχη μείωση θέσεων «προϊσταμένων» και διοικητικής υποστήριξης.
5 Στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης έχουμε:
  • τον περιορισμό των Διευθύνσεων από 116 σε 66
  • την κατάργηση 363 γραφείων και ένταξή τους στις Διευθύνσεις,
  • την υπαγωγή 195 ανεξάρτητων λειτουργιών εντός των διευθύνσεων, στην υπηρεσιακή διάρθρωση κάθε Διεύθυνσης.
Πανελλαδικές, εισακτέοι και νέο λύκειο
Οι προτεραιότητες του νέου υπουργού
Η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, ο καθορισμός του αριθμού εισακτέων αλλά και η κατάθεση νομοσχεδίου για το νέο λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα είναι στις άμεσες προτεραιότητες του νέου υπουργού Παιδείας Γιώργου Μπαμπινιώτη.
Αυτό που προέχει στην παρούσα φάση είναι να γίνει σωστός προγραμματισμός για τη διεξαγωγή των πανελλαδικών, αλλά και να καθοριστεί ο αριθμός των εισακτέων. Επίσης, εκκρεμεί ρύθμιση που έχει προαναγγείλει η ηγεσία του υπουργείου για τις θέσεις εισακτέων ειδικών κατηγοριών (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κ.ά.).
Αναφορικά με το νέο εξεταστικό, το οποίο έχει παρουσιαστεί από την Αννα Διαμαντοπούλου, στηρίζεται στην πρόταση που είχε καταθέσει παλαιότερα ο κ. Μπαμπινιώτης.
Πάντως, απομένουν να ρυθμιστούν ορισμένες λεπτομέρειες, όπως το αν τελικά θα έχουν τη δυνατότητα οι υποψήφιοι να εξετάζονται την ίδια χρονιά 2 ή και 3 φορές σε πανελλαδικό επίπεδο. «Θέλω να βοηθήσω να περάσουν αυτές οι δύσκολες ώρες και να δημιουργήσουμε ένα κλίμα που θα βοηθήσει τον κόσμο» δήλωσε από την πλευρά του ο νέος υπουργός Παιδείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου